El cas sobre el que estic elaborant la proposta d’intervenció és el següent:
L’E. és un nen de anys que fa 6è d’EGB, va venir al centre derivat des de la seva escola. A la classe es distreia amb molta facilitat i tenia dificultats per la comprensió i la velocitat lectora. Des de l’escola el seu tutor comenta que el nivell d’exigència i d’autonomia d’aquest curs ha augmentat significativament i que l’E. no té el nivell de lectura ni d’autonomia en les tasques que seria desitjable.
Al centre se li van passar diferents proves, el director es va reunir amb la família i l’escola fins que es va arribar al diagnòstic segons el qual destaca una certa dispersió en activitats que requereixen una reflexió prèvia abans d’iniciar una resposta, però sense que aquesta dispersió pugui ser considerada com Dèficit d’Atenció. El nivell de velocitat lectora que presenta en les proves psicopedagògiques que se li realitzen és de 1 sobre 10. Les seves dificultats actuals estan degudes en part a que ha d’utilitzar molt més temps que la resta en les activitats acadèmiques degut a la seva baixa velocitat lectora fet que provoca un sobreesforç i una fatiga significativa.
L’anàlisi de necessitats que es realitza indica que aquestes passen per la millora d’elements de maduració personal i psicopedagògica:
- Millorar els nivells i estratègies d’aprenentatge, especialment en tècniques d’estudi apropiades per tal que respongui de manera més estable als objectius del curs.
- Millorar la seva actitud i organització en relació als temes escolars basant-se en una major responsabilitat i implicació.
- Millorar el nivell d’autonomia.
- Millorar la comprensió lectora.
- Millorar l’atenció.
- Treballar les autoinstruccions com a fet de reflexió tant en la seva conducta com en les seves obligacions escolars.
Es proposa dur a terme una sessió setmanal amb el monitor-terapeurta d’una hora i mitja a la llar. A partir d’aquesta informació estic elaborant la organització i continguts d’aquestes sessions.

0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada