Rss Feed
  1. Conclusions Finals

    dissabte, 28 de maig del 2011

    Valoro el període de pràctiques i les tasques realitzades de manera molt positiva ja que se m’han ofert grans oportunitats d’aprenentatge.

    Tot i que el centre on realitzo les pràctiques du a terme tasques d’avaluació, diagnòstic i tractament, les meves pràctiques s’han desenvolupat en la fase d’avaluació i diagnòstic. Així, la meva participació s’ha centrat en les  exploracions biopsicosocials que es realitzen al centre, el diagnòstic i l’assessorament als pares.

    En la tasca que he desenvolupat en l’avaluació i el diagnòstic, considero i valoro de manera molt positiva els coneixements i l’experiència viscuda ja que m’han permès posar en pràctica i consolidar molts dels coneixements adquirits al llarg de la carrera així com adquirir nous coneixements específics en l’àmbit concret de l’avaluació, el diagnòstic i l’assessorament amb infants i adolescents i les seves famílies i escoles.

    La meva participació en el dia a dia de les pràctiques m’ha permès conèixer el funcionament del centre i la pràctica que s’hi realitza donant-me una visió més àmplia de l’organització i estructura de centres d’assessorament psicopedagògic de caire privat.

    El fet de poder aplicar jo mateixa diverses proves i tests m’ha permès adquirir coneixements tècnics, procedimentals i científics que no havia treballat durant la carrera i que valoro de manera molt positiva.

    Del tracte amb els infants i adolescents he pogut comprovar com la filosofia del centre és dur a terme les exploracions des d’una vessant lúdica, intercalant el joc i les converses disteses per tal de crear un clima de confiança, tranquil·litat i que els nens no se sentin pressionats ni “estudiats.”

    Mitjançant l’observació de les entrevistes devolutives amb les famílies he pogut veure les diferents estratègies que ha de seguir un professional per tal de fer una devolució dels resultats òptima, empàtica, rigorosa i entenedora. Segons la tipologia de família els resultats es plantegen d’una manera o d’un altre. D’aquestes reunions també he extret coneixements molt positius en l’assessorament a les famílies i en les pautes que el centre els proposa per seguir a la llar.

    A més, les reunions que realitzem els alumnes de pràctiques amb el director i tutor al final de cada tarda on s’analitzen els casos, quins han estat els resultats i quines són les propostes d’intervenció o possibles derivacions que es faran són unes sessions de formació interessantíssimes on s’estableix un feed-back entre nosaltres i el centre, podem plantejar dubtes, discutir diferents punts de vista, etc.

    Finalment, l’elaboració d’aquest blog a mode de diari de pràctiques m’ha semblat una eina molt interessant per tal de reflexionar sobre el propi procés que hem estat vivint a la vegada que ens ofereix l’oportunitat de reflexionar conjuntament amb els companys d’aula, intercanviar experiències, comparar-les i discutir-les en un procés de construcció conjunta seguint l’estil d’una comunitat d’aprenentatge en línia.

  2. 0 comentaris:

    Publica un comentari a l'entrada