Us explico detalladament el primer dia de pràctiques per què us feu una idea dels casos que vénen i quina tasca fem els alumnes de pràctiques amb ells.
- En T. un noi de 1er d’ESO que presenta un trastorn neativista-desafiant greu. La sessió era de seguiment, ell té un terapeuta a la llar que treballa amb ell i els seus pares. Hi ha hagut un canvi de medicació i d’actitud dels pares i sembla que està millorant. La nostra tasca era veure la tolerància a la frustració que presenta i aconseguir que fes un dibuix d’un arbre o de la seva família (es treballa molt amb el dibuix terapèutic).
- L’ A. Una nena que presenta un autisme lleu. Havíem de veure si pot seguir ordres senzilles, reconèixer lletres, jugar amb el dòmino de colors, etc.
- En H. Un noi de 1er d’ESO amb problemes d’aprenentatge que està tenint fracàs escolar. A la sessió s’havia de descartar un TDAH (mitjançant tests), passar-li proves de 5è i també dibuix terapèutic.
- La M. Una nena de 2n de 1ària a la que els seus pares porten per recomanació de l’escola, ja que des d’aquesta es considera que no s’adapta, es bloqueja (sobretot a les classes de gimnàsia) i que està començant a fallar en les notes. Hem de passar-li proves d’autoestima i de velocitat lectora i atencionals.
Jo vaig estar treballant amb la M i vaig poder anar a la reunió amb la família. Va ser molt interessant veure com el meu tutor ens explica que des de l’escola (ell ja s’ha reunit amb el tutor de la nena) tenen una visió molt diferent de la que tenen els seus pares. Sembla que hi ha dues M, la de l’escola i la de casa. El meu tutor els explica els resultats de les proves, que no és una nena competitiva, és hipersensible, i que a les proves han sortit força omissions i que això ho treballaran a la llar amb el terapeuta. A part, ell s’encarregarà d’assessorar a l’escola per tal de que treballin amb la M el seu retraïment i inhibició.
A la reunió final parlem dels diferents casos, com ha anat la tarda, els resultats, les reunions familiars, etc.
Amb en T. l’assessorament s’ha centrat bàsicament en les conductes dels pares i no tant en les del T. Els pares han de canviar el model educatiu, cedir ells per què el nen cedeixi també ja que, sobretot amb el pare, hi ha una relació molt autoritària i estan molt enfrontats.
Amb l’A. s’han de treballar hàbits, tallar certes conductes circulars i es fa una derivació al psiquiatre.
Amb l’H. els resultats denoten problemes emocionals. La seva família és molt estricta i l’escola a la que assisteix també. Es proposa també una tasca més centrada en la família.

0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada