En les reunions amb el meu tutor abans de començar les pràctiques aquest em va estar explicant l' estructura del centre, quines tasques duien a terme, la gent que hi treballava i, sobretot, quines serien les meves obligacions com a estudiant en pràctiques. D’entrada em va deixar molt clar que els estudiants no ens limitem només a observar i que des del primer dia se’ns encarreguen tasques i formem part de l’equip. Les pràctiques són d’una tarda a la setmana però puc anar al centre pels matins si necessito dur a terme anàlisi documental o fer alguna reunió o entrevista.
La tarda al centre comença amb una reunió prèvia amb el tutor i els alumnes de pràctiques (no estic sola fent-les, som dos estudiants de psicopedagogia i dos de psicologia), en aquesta reunió s’expliquen els casos que vindran per la tarda, l’ historial i quins són els objectius de la sessió (saber si presenta TDAH, com tenen l’autoestima, si presenta un trastorn de l’aprenentatge, fer un seguiment, etc.).
Els alumnes de pràctiques estem en una sala-ludoteca on hi ha tot de jocs i llibres educatius, a part de molts colors i una llibreria amb manuals, tests i diverses proves estandaritzades. Normalment el tutor ens assigna un nen amb un altre company i la nostra tasca consisteix en xerrar amb els nens, jugar amb ells, que ens expliquin coses (tenint presents els objectius donats a la reunió prèvia, per exemple, jugar a algun joc i veure quina tolerància presenta a la frustració), i passar-los tests i fer-los proves, sense perdre mai l’actitud lúdica i relaxada, sense que se sentin pressionats o que els estan fent un examen. Aquesta manera de dur a terme les proves m’agrada molt i em sembla molt efectiva, els nens es relaxen i s’ho passen molt bé. Mentrestant el tutor va revisant allò que fem, fa la reunió prèvia amb les famílies i sessions individuals amb el nens. Després podem entrar (segons amb el nen amb el que haguem estat) a la reunió devolutiva amb la família, on se’ls expliquen els resultats, que signifiquen i se’ls donen pautes per treballar amb els seus fills, es queda per coordinar-se amb l’escola, etc. Segons el cas, si precisa més suport, es fa intervenció a la llar.
La tarda de pràctiques acaba amb una reunió final on es fa intercanvi d’informació dels diferents casos, s’expliquen els resultats, com ha anat la reunió amb les famílies i quines coordinacions es faran.
La tarda de pràctiques acaba amb una reunió final on es fa intercanvi d’informació dels diferents casos, s’expliquen els resultats, com ha anat la reunió amb les famílies i quines coordinacions es faran.

0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada